Sunday, 1 September 2013

Ayah Ikut ke Lokasi Kerana Tidak Percaya Emma Maembong


Ayah Ikut ke Lokasi Kerana Tidak Percaya Emma Maembong

Pelakon jelita Emma Maembong, mengakui pada awalnya agak sukar untuk dia meyakinkan bapanya tentang kerjayanya sebagai seorang pelakon.
Emma, 19, yang merupakan anak kepada pelukis tersohor negara, Ismail Embong berkata, dia terpaksa meminta bapanya itu menghantar serta mengambilnya di lokasi penggambaran agar dia faham tugas seorang pelakon.
“Masa awal-awal dulu agak sukar juga, dia marah-marah kalau saya balik lewat dan tidak percaya dengan saya.
“Untuk meyakinkan dia, saya bawa dia ke lokasi, suruh dia hantar dan ambil saya setiap kali selesai penggambaran,” katanya.
Ujar Emma, bagaimanapun sejak beberapa drama yang dilakonkannya disiarkan di televisyen, bapanya mula menerima dan memahami kerjaya tersebut.
“Sekarang ayah sudah faham dengan kerja saya ini, kalau saya dan adik saya iaitu Chacha balik lewat dia akan masak untuk kami,” katanya.
Selain Emma, Chacha Maembong turut mula berjinak-jinak dalam bidang lakonan.
Dalam perkembangan lain, Emma yang baru sahaja selesai melakukan penggambaran program Remaja Ekstrim untuk sebuah stesen televisyen berjaya memiliki lesen menyelam dasar laut.
Dia yang jarang melakukan aktiviti lasak, menganggap peluang tersebut sebagai satu cabaran yang berharga.
“Mulanya rasa takut untuk menyelam tetapi selepas sesi latihan dan belajar teknik yang betul, barulah saya berani untuk ke dasar laut.
“Sebelum ini memang tidak pernah berpeluang untuk buat aktiviti lasak kerana saya ni ada tekanan darah rendah, cepat rasa nak pitam,” katanya.

No comments: