Thursday, 25 October 2012

Sambungan Kisah KAMI!

Dah lama tak masuk ke dalam dunia sendiri, dimana perasaan dan kehidupan itu selalu bermain di hadapan aku sendiri, yang ini sungguh menarik untuk aku kongsikan untuk kamu semua .

Aku tinggal di kampung baru dan dalam masa yang sama aku hanya ada kawan di chowkit yang selalu meneman aku disetiap aku kesepian, mereka lah yang selalu aku ada dikala aku sunyi, dunia itu tidak kejam kekadang kita sendiri yang membuatkan ianya menjadi kejam. Setengah manusia yang kekadang mengikut emosi dan yang selalu di hasut dari bisikan syaitan membuatkan diri manusia marak menjadi api yang membara.

Terus to the point!

Haha, orang kutuk itu biasa! cakap belakang lagi lah aku pernah rasa. dengan sekecil itu pun engkau nak terasa, paham tak ayat itu untuk engkau berfikir kalau tak! takde maknenya aku nak tweet nya. Hello! kau dah besar, cakap kata dah matang? kalau itu sendiri ku kau mengamuk tak tentu pasal, susah lah bila kau bekerja nanti. memang lah dunia kau sekarang masih dunia belajar, tahu tak! umur kau dah tak lama lagi, ya betul kau anak tunggal! semua benda kau boleh dapat, tapi sampai bila? tak lama dah tuh, bukan nak burukkan engkau, tapi lebih baik kau berfikir sebelumnya ianya terlambat.

Sebelum lebih lanjut! Anyway. aku tak pernah kutuk kau dekat belakang selama ini, Aku kutuk depan-depan walaupun not face to face!. harituh kau kusyuk dengan tweet kau lepastuh boleh tak perasaan apa yang aku tweet untuk kau eh!, bagi aku tak kesah pun kau baca ke tak, bagi aku lebih baik kau baca. boleh terasa time tuh. Tapi kenapa eh! sehari selepas tuh baru kau ungkit cerita tuh? sedangkan waktu petang sebelum kau maki aku tuh elok je aku BBM kau, takdelah macam sakit hati pun. sampai waktu malam je, kawan kau BBM aku, "Ali tweet tuh untuk kau kew?! aku pun scroll tweet yang kau tweet tuh. Nampak gaya untuk aku, dan aku pun terasa pelik! tadi petang elok je BBM? aku tak tuduh sesiapa, tapi aku kenal sangat dengan kawan aku dan cara dia, bukan baru aku kenal dia! dah lama weii. so! perangai selok belok korang tuh aku dah tahu sangat.

Yang paling penting lah, kau dah bercinta kan! kau tahu kau bercinta dengan sape? adik kawan kau sendiri, paham? dalam masa yang sama kau dengan perempuan lain dan dalam masa yang sama budak tuh pun berada juga di dalam tempat kejadian itu, dan itu pun kau takleh nak berfikir kew? Ouh! paham2 jelah yang aku tweet tuh kan, aku rasakan kau pun dah suka dengan tweet tuh, pastu? pun takleh nak fikir jugak?

Kawan! aku tak rugi papelah, memang aku banyak belanja kau! tapi aku tak batak untuk engkau belanja aku, dan aku pun tak mengharapkan balasan dari engkau! aku just kau nak berfikir dengan sewajarnya yang mane betul dan mane yang buruk. Ouh lupa pulak kau kan ada kawan baik, sape namanya tuh? alaaa, sape eh. lupa pulak, whatever lah sape namanya sekali pun. Aku dari dulu memang bukan kawan kau pun dan aku tahu itu, aku malas je nak cakap.

Anyway! kau bangga kan apa yang kau tweet harituh? kau tahu tak tweet engkau Public! dan ramai yang tukang membacanya, seolah-olah kau dah menyerlahkan kebodohan engkau sendiri dekat dalam tweet itu. aku sedih giler kau tweet macam tuh, seolah2 kau tuh macam perfect sangat! padahal tak punn ..

Dalam nie just nak kongsi cerita je nye pun! please jangan terasa. hanya Luahkan perasaan, aku tak mampu nak cerita dengan orang lain, sebab aku segan orangnya . Hehe! Kepada engkau !!! Aku tak pernah kutuk engkau pun, kalau aku kutuk takde maknenye aku nak Tweet berbagai dekat twitter tuh. Hello! aku tak bodoh okay pakai twitter, aku masih waras lagii! . Satu je yang aku tak mampu!! untuk cakap depan-depan itu jee, Aku mampu kasi engkau nampak apa yang aku rasa untuk aku cakap dengan engkau jee .. Selebihnya bergantung kepada engkau untuk menilai! kalau engkau rasa buruk, cakap elok2 dan bagi tahu. if kau taknak cakap depan2 pun. bagi aku nampak apa yang engkau rasa .. itu jeee!

Sikap engkau dekat twitter harituh sangat melampau! . Terima Kasih lah untuk itu :D

No comments: